Belhocine baalt na KV Kortrijk-OHL
Geen puntenwinst voor KV Kortrijk in de eerste thuismatch tegen OHL. De Kerels waren in het eerste half uur veruit de betere ploeg. Dat veldoverwicht leverde slechts één schot tussen het doelkader op. In het slotkwartier zag Karim Belhocine zijn ploeg twee goals slikken.
“In de eerste helft hadden we tien kansen tegenover twee bij OHL”, vertelde Belhocine na de 0-2 nederlaag in het Guldensporenstadion. “We zetten ook hoog druk en maakten ook hoge recuperaties. Jammer genoeg konden we niet scoren. Daarna verloren we wat agressie en sloeg OHL erin om eruit te komen.”
KV Kortrijk viel terug na de rust. “In de tweede helft gingen we dan anders spelen omdat die hoge druk niet vol te houden is maar waren we minder agressief en zelfs wat passief”, stelde Karim Belhocine op de persbabbel.
Met die 0-2 nederlaag kan KV Kortrijk zich geen puntenverlies veroorloven bij RFC Seraing. Dit seizoen degraderen er drie ploegen. De start missen kan dodelijk worden.
“De match van volgende week zal belangrijk zijn, net als de matchen erna”, merkte Belhocine op tegenover Sporza. “We moeten wel niet te veel druk op die match zetten, we moeten hem spelen en winnen. Het kampioenschap is nog lang en we hebben al goede dingen laten zien.”
Als de ploeg al na 30' fysiek uitgeput is, werd er niet goed gewerkt.
Als de sups al na 1 verloren wedstrijd de coach weg willen, is er een probleem bij de achterban.
Als je de 1e wedstrijd vh seizoen thuis verliest tegen OHL, wordt het een lang seizoen #KVKOHL @kvkofficieel
— Arne Vossaert (@AVossaert) July 23, 2022
In een cruciaal jaar zal je er moeten staan vanaf speeldag 1. Dit was dus niet het geval. #KVKOHL @kvkofficieel
— David DeScheemaecker (@scemie) July 23, 2022
#KVKOHL We hebben vooral nood aan ervaring, spelers die ons door moeilijke momenten heen kunnen loodsen en de ploeg op sleeptouw nemen. Teveel jonge spelers me dunkt.
— De Kortrijkse Voetbalprofeet (@kortrijkwatcher) July 23, 2022
LEES OOK: Brys: “Wachten om Kortrijk af te maken”