Coosemans ontsnapte aan rode kaart (VIDEO)
Minuut 40 in de partij tussen Anderlecht en AA Gent. Bij een 2-0 tussenstand verslikte doelman Colin Coosemans zich in een dribbel. Hij trok de opzittende Max Dean even bij het shirt. Scheidsrechter Lothar D’Hondt liet verder spelen. Twee minuten later raakte Jordan Torunarigha Samuel Edozie en de bal. D’Hondt kreeg een tweede gele kaart en moest het speelveld verlaten.
“Ik denk niet dat het een tweede gele kaart was. Hij speelt zuiver de bal”, zuchtte Matisse Samoise na het rustsignaal. Op de sociale media is veel te doen over die twee fases.
Je mag dus truitje trekken als laatste man ➡️ geen fout
Tackle op de bal ➡️🟨 😂😂
Maar goed, deze match is gespeeld. Jeugd er in en op naar de volgende wedstrijd #andgnt— Kjell Theunis (@KjellTheunis) November 24, 2024
3-0 voor Anderlecht bij de rust maar op welke manier. Lucky goal bij 1-0 en twee keer gaat de scheidsrechter de mist in. Coosemans mag ongestraft Dean tegen de grond trekken en Torunarigha krijgt onterecht een tweede gele kaart. #andgnt
— Pierre Hellebaut (@PierreHellebaut) November 24, 2024
🤔 | Maakte Colin Coosemans hier een trekfout op Max Dean? 👀 #ANDGNT pic.twitter.com/9HK9u0lqxN
— DAZN België (@DAZN_BENL) November 24, 2024
Coosemans zuiver fout en niks.
Gent zuiver bal en geel Watanabe en rood torunarigha…
Kust es ferm m'n kloten @BelgianReferees #andgnt— Kevin (@baeyens_kevin) November 24, 2024
Nee hoor. Peter Vandenbempt zei dat er niks aan de hand is.
Peter is die commentator die in het geval van een overtreding tegen Anderlecht altijd de stem verheft of een penalty gezien heeft, terwijl hij het in het andere geval steeds minimaliseert. #andgnt— Jo Onraet (@onraet007) November 24, 2024
En het ergste is dat die arbiters met een air op da veld lopen alsof ze wereldklasse zijn. #andgnt
— Bart 1️⃣9️⃣ 🥇 (@Bart26327598) November 24, 2024