De Bleeckere over fase Moris-Vetlesen: “Geldig doelpunt”

Anthony Moris wou het spel snel hervatten met een uittrap. De bal raakte echter Hugo Vetlesen en dwarrelde in doel. Die treffer werd goedgekeurd. Volgens Frank De Bleeckere van het Referee Department was dat de juiste beslissing.
“Hindert de speler van Club Brugge de doelman wanneer hij de bal in de handen heeft en de bal loslaat? Als je de beelden bekijkt, is het antwoord neen”, stelt Frank De Bleeckere. “Er is een afstand tussen de keeper en de speler en Hugo Vetlesen zet geen druk op de doelman.”
“Je kan nog een vraag stellen: hindert de speler de doelman bij het trappen van de bal? Vetlesen maakt een achterwaartse beweging. Moris heeft alle vrijheid om uit te trappen. Dan is dat een geldig doelpunt.”