De Cuyper: “Niemand houdt van kritiek”
Maxim De Cuyper heeft zich openhartig uitgelaten over zijn situatie bij de Rode Duivels en zijn club Brighton & Hove Albion. De linksachter blijft nuchter, maar schuwt ook de zelfkritiek niet in aanloop naar het WK.
“Ik beschouw mezelf als een gelukkig man”, klinkt het eerlijk, geciteerd door RTBF. “Het gaat goed met me, ook al heb ik de laatste tijd wat minder gespeeld.” De Cuyper wijst daarbij op fysieke problemen: “Ik had wat knieproblemen en last van mijn achillespees. Daardoor kon ik nooit echt een reeks wedstrijden afwerken.”
Die situatie had ook gevolgen voor zijn plaats bij Brighton. “Andere spelers kregen hun kans en deden het goed. Dan ben ik degene die daar de prijs voor betaalt”, analyseert hij scherp. Toch probeert hij het positieve te zien. “Ik had het liever andersom gehad, maar daarom ben ik des te blijer om nu bij de nationale ploeg te zijn.”
Naast zijn persoonlijke situatie kijkt De Cuyper ook kritisch naar het collectief. “Niemand houdt van kritiek, maar we moeten defensief beter presteren”, stelt hij duidelijk. Met het WK in aantocht klinkt het als een waarschuwing én een ambitie tegelijk.