“Financiële doping in Belgische eerste klasse”
Michel Louwagie was jarenlang een van de beleidsbepalers bij KAA Gent. Na de overname door Sam Baro verdween hij even uit beeld. Louwagie hoopt dat Gent volgend seizoen de lat terug wat hoger kan leggen. Hij ziet echter oneerlijke concurrentie in de vorm van financiële doping.
“De eerste en de tweede plek zijn volgend seizoen te hoog. Wij willen de stap zetten richting plaats drie en vier. Je kan niet sneller gaan dan wij nu gaan zonder financiële doping”, stelt Michel Louwagie in het clubblad WigWam.
“Dat is wat een deel van onze concurrenten wel gedaan heeft. Ik ga die ploegen niet citeren. Ze voerden kapitaalsverhogingen door van meer dan 100 miljoen euro.”