Drukke transferzomer op komst bij Club Brugge
Club Brugge heeft een nieuwe landstitel binnen handbereik. Daar hoort een ticket voor de groepsfase in de Champions League bij. Zowel sportief als financieel een aantrekkelijk verhaal. Er staat echter veel te veranderen bij blauw-zwart.
Er zijn al een aantal zekerheden. Alfred Schreuder vertrekt naar Ajax. Bas Dost blijft niet. José Izquierdo moet opnieuw afscheid nemen. Of Sargis Adamyan langer wil blijven – nog eigendom van Hoffenheim – is afwachten.
Blijft Ruud Vormer? Wat met Eder Balanta en Jack Hendry? Club Brugge zit ook nog met een aantal overbodige spelers, van Faitout Maouassa tot Owen Otasowie. Miskopen. Er duiken nieuwe transfergeruchten op over Hans Vanaken. Clinton Mata ziet een nieuw avontuur zitten. Charles De Ketelaere idem dito. Noa Lang roept nog wat harder dat hij andere oorden op wil zoeken.
Franky Van der Elst verwacht toch niet dat Club Lang én De Ketelaere allebei laat vertrekken deze zomer. “Ik wens het Club in ieder geval niet toe”, stelt de voormalige Rode Duivel bij Het Nieuwsblad. “Uiteraard zullen ze goed verdienen met hun transfers, maar het is niet gemakkelijk om ze te vervangen. En ze moeten al twee à drie spelers voor het middenveld aantrekken. Ik verwacht in ieder geval veel veranderingen bij Club.”
De vorige zomermercato was geen succes. Club Brugge gaf veel geld uit, meerdere spelers bleken geen aanwinst. Zo werd recordaanwinst Kamal Sowah al na zes maanden uitgeleend aan AZ. CEO Vincent Mannaert zal deze zomer beter voor de dag moeten komen.
LEES OOK: “Hans Vanaken is ne speciale”