Laatste winnaars van de dubbel weg bij Antwerp?
Antwerp won in 2022/2023 de Beker van België én de landstitel. Paul Gheysens droomde luidop van meer. Het werd echter minder.
Van die kampioenenploeg blijft straks wellicht niemand meer over. Gyrano Kerk heeft een aflopend contract. Zijn makelaar hoorde nog niets van Antwerp en kijkt dan ook uit naar een ander avontuur voor de 30-jarige aanvaller.
- Kerk zit bij Antwerp aan 26 doelpunten en 18 assists in 136 wedstrijden
Kobe Corbanie trekt naar KV Mechelen, Zeno Van den Bosch naar Union Berlin. Bjorn Engels heeft een aflopend contract. Christoffer Scott en Anthony Valencia lijken andere oorden op te (moeten) zoeken.
Exodus Antwerp
Sportief directeur Marc Overmars hoopt Vincent Janssen te kunnen overtuigen nog een seizoen te blijven. Janssen zou echter een grote stap terug moeten zetten op financieel vlak en zal zich ook zorgen maken over dat seizoen 2026/2027. Zonder nieuwe investeerders zal Antwerp spelers moeten verkopen. Nieuw kwaliteitsverlies.
Janssen aast bovendien op een avontuur in de Amerikaanse Major League Soccer. Op termijn wil hij in Texas gaan wonen. Financieel aantrekkelijke voorstellen uit andere competities zijn ook bespreekbaar.
De ploeg van ‘Den Dubbel’ in 2022/2023: Butez, De Wolf, Verhulst – Pacho, Avila, Alderweireld, Almeida, Engelse, Van den Bosch, Vines, Krasniqi, Bataille, De Laet – Vermeeren, Keita, Corbanie, Nainggolan, Verstraete, Ekkelenkamp, Stengs, Yusuf, Haroun, Miyoshi, Scott, Gerkens – Kerk, Janssen, Balikwisha, Fischer, Benson, Muja, Valencia, Nsimba en Frey.


LEES OOK: Janssen wimpelt Belgische clubs af