PSG vangt 50 miljoen van Amerikaans bedrijf
Het Amerikaanse online lifestyle platform GOAT komt op de mouwen te staan bij de spelers van PSG. Bij de driejarige deal hoort een som van 50 miljoen euro.
Paris Saint-Germain is op weg naar een nieuwe landstitel, in de Champions League wisten ze de hoge verwachtingen en dromen opnieuw niet in te lossen. Het commerciële luik blijft echter groeien. Qatar Airways zou de nieuwe shirtsponsor worden. GOAT neemt de plaats in van QNB. In beide verhalen komt er meer geld bij kijken. De nieuwe hoofdponsor zou 60 tot 70 miljoen euro per jaar op tafel gooien.
“Het lifestyle-platform van de volgende generatie sluit zich aan bij ’s werelds meest stijlvolle voetbalclub met branding op iconische tenues en avant-garde samenwerkingen”, laat PSG weten. “Naast de aanwezigheid van GOAT op de mouw van de shirts van het eerste elftal, zullen de twee merken door het partnerschap samenwerken om het premium platform van GOAT en het aanbod ervan te promoten bij een nieuwe generatie voetbal- en modefans over de hele wereld.”
“Paris Saint-Germain is een van de meest invloedrijke clubs ter wereld en we zijn verheugd om met hen samen te werken terwijl we onze wereldwijde gemeenschap blijven opbouwen”, stelt Eddy Lu, CEO van GOAT. “We brengen niet alleen twee toonaangevende lifestyle-merken samen, maar verenigen een gemeenschap van atleten, creatievelingen en supporters over de hele wereld. Deze samenwerking speelt in op elkaars sterke punten, met innovatieve samenwerkingen in de komende maanden en jaren.”