Rik De Mil pleit voor gerichte aankopen
KAA Gent wist zich opnieuw te plaatsen voor Play-off 1. Een groots avontuur is dat niet. De Buffalo’s tellen 4 op 21. Vorig seizoen kwamen ze aan een povere 3 op 30. Rik De Mil hoopt dat een kwaliteitsinjectie mogelijk zal zijn in de zomermercato. Daar hoeft geen komen en gaan van spelers bij.
De 44-jarige trainer ligt tot midden 2028 onder contract. Hij pleit voor continuïteit. Verder bouwen. “Opnieuw pleit ik voor een zekere stabiliteit, niet weer een hoop vertrekkers en een hoop nieuwkomers. We hebben vier à vijf spelers nodig die het niveau hoger gaan leggen, waardoor we een volgende stap kunnen zetten in onze ambitie”, aldus Rik De Mil in het officiële clubblad WigWam.
“De voorzitter, Kjeld Fort en Michel Louwagie werken daar keihard aan, en ik denk ook dat dat mogelijk is, zelfs mét de financiële realiteit. Geen mercato met weer enorme verschuivingen, wél stabiliteit en enkele belangrijke spelers erbij, dat is het doel.”
LEES OOK: Nieuw trainersontslag op komst in JPL?