Statement AA Gent na heisa tegen Anderlecht
Geen winnaar in het duel tussen AA Gent en Anderlecht. Een match die bol stond van incidenten, op en naast het veld. “We betreuren dat het duel geëindigd is in een sfeer van provocaties, opstootjes en onsportief gedrag”, laat de clubleiding van de thuisploeg weten.
“Bij KAA Gent willen we duidelijk zijn: wij willen als club staan voor sportiviteit, respect en fair play. Dat geldt voor iedereen die betrokken was. Voetbal moet verbinden en supporters trots maken, niet het tegenovergestelde.”
“KAA Gent wil voor sportiviteit en respect staan. De taferelen die zich afgelopen zondag afgespeeld hebben op en naast het veld hebben geen plaats in het voetbal. Emoties horen erbij, maar er zijn grenzen”, stelt voorzitter Sam Baro. “We moeten beseffen dat we in de voetbalwereld een voorbeeldfunctie hebben, zeker tegenover alle jonge supporters.”
“Wij willen mee blijven bouwen aan een positieve voetbalcultuur met respect voor de tegenstander, scheidsrechters, supporters en het spel zelf”, staat er nog in het statement te lezen.
LEES OOK: Nieuwe beelden Colin Coosemans: trap tegen reclamebord