Twee nieuwe tribunes bij Eendracht Aalst Lede
Europees voetbal in de Ajuinenstad, die tijden liggen ver weg. Eendracht Aalst kwam op financieel vlak in de probleemhoek en moest stap na stap terugzetten. De huidige bewindsploeg pakt het anders aan. Er zit terug leven in de brouwerij. Daar hoort een upgrade van het Pierre Cornelisstadion bij.
Na een uitgebreid onderzoek is beslist op de huidige locatie te blijven spelen. Het verouderde stadion zou er snel anders kunnen uitzien. Eendracht Aalst Lede zou volgend jaar klaar willen zijn met een nieuwe K-tribune, aan de overzijde van de huidige hoofdtribune. “In de volgende legislatuur – de stad is eigenaar van het stadion – kunnen we een nieuwe hoofdtribune bouwen”, stelt aandeelhouder Peter Temmerman via de officiële kanalen.
De timing ziet er als volgt uit:
- Bouwvergunning indienen december 2026
- Zes maanden later vergunning stadion
- Midden 2027 starten met bouw K-tribune
- Half 2028 feestelijke opening nieuwe tribune
In het masterplan is rekening gehouden met een later uitbreiding van het stadion, van 5.000 naar 8.000 plaatsen.
LEES OOK: Leent Antwerp 100 miljoen bij Amerikaanse groep?



