Van Bommel pleit voor aanpassing regels
Van wie er zondag geen spoor was in de wedstrijdkern, was Laurit Krasniqi. De jonge Kosovaarse Belg was donderdag nog matchwinnaar op bezoek bij Drita. Een overbelasting of blessure misschien? “Nee, er is geen sprake van een blessure, Laurit is fit”, stelde Van Bommel duidelijk na afloop. Ik moet nu eenmaal keuzes maken, want ja: ik mag maar achttien mensen selecteren, terwijl dat in heel Europe twintig of tweeëntwintig spelers zijn… Vijf keer wisselen per wedstrijd, dat mag dan weer wel…” “Ach, ik vind het echt jammer. Ik moet keuzes maken, maar ik begrijp die regel helemaal niet. Als coach moet ik dus keuzes maken. (op dreef) En daarbij moet ik er ook nog rekening mee houden dat ik minstens zes Belgen selecteer. Wat ik voor alle duidelijkheid dan weer wél een goeie regel vind”, besluit Van Bommel. De Nederlander is lang niet de eerste coach die op deze nagel klopt. Onder meer Vincent Kompany pleitte al meermaals om het aantal spelers in de wedstrijdselectie op te krikken, (vooralsnog) zonder succes.