Voetbalclubs keren Elon Musk de rug toe
Na FC St. Pauli en Werder Bremen stopt ook Cork City met een kanaal op het platform X.
Sinds de overname van Twitter door Elon Musk wijzigde het algoritme grondig, wat tot een toename van de advertenties en bots zorgde. De betrokken clubs storen zich ook aan de hogere aanwezigheidsgraad van geweld op X.
“De communicatie via de officiële website en onze eigen app worden belangrijker”, laat het Ierse Cork City FC weten. “We willen minder afhankelijk zijn en de regie van ons nieuws in eigen hand houden.”
This is our final post on X. pic.twitter.com/SjD1kZ6Wyu
— Cork City FC (@CorkCityFC) May 11, 2026