Zware straffen voor Standard en Charleroi na incidenten
De laatste ‘Choc Wallon’ tussen Standard en Sporting Charleroi liep uit de hand. Het bondsparket eist nu strenge straffen voor beide clubs en een aantal spelers van de Zebra’s.
Sporting Charleroi won met 0-2 op bezoek bij Standard. Na het laatste fluitsignaal liep het mis. Mohamed Koné provoceerde de fans van Standard, een Luikse fan probeerde een vlag van Charleroi mee te graaien en een ordinaire vechtpartij volgde. Spelers, medewerkers, fans, het liep goed fout.
Het bondsparket tilt zwaar aan de feiten en eist respectievelijk 3 (voor Standard) en 4 wedstrijden (voor Charleroi) zonder thuisfans voor de clubs. Doelman Mohamed Koné, Cheick Keita en Aurélien Scheidler van Sporting Charleroi riskeren ook een schorsing. Voor Koné vraagt het bondsparket 4 wedstrijden schorsing, voor Keita en Scheidler drie matchen.