foto DC | www.voetbalbelgie.be

AA Gent komt officieel terug op penaltyfase STVV

In de slotfase van het duel tussen STVV en AA Gent raakte Maximiliano Caufriez de bal met de arm. Handspel of niet? Zowel de scheidsrechter als de VAR oordeelden van niet. Het Referee Department steunde die beslissing en verwees daarbij naar de aangepaste regelgeving. Daar laten ze het bij de Buffalo’s niet.

“Het Professional Refereeing Department gaat akkoord met de beslissing van de scheidsrechter en de VAR om geen strafschop toe te kennen omdat de arm in een natuurlijke positie is en de bal vanop zeer korte afstand de hand raakt”, aldus Frank De Bleeckere.

“Dat zowel de VAR als het Referee Department deze fase als natuurlijk handspel beschouwen na het bekijken van de beelden, kunnen wij niet begrijpen”, reageert AA Gent via het clubkanaal.

“De club betreurt dan ook dat we al na één speeldag hierop dienen te reageren. We hadden gehoopt het nieuwe seizoen met een schone lei te kunnen beginnen. Tot ons spijt is dat voorlopig niet gelukt.”

Categorieën
Voetbalnieuws

Antwoord

*

*

GERELATEERD